Jak promować markę osobistą?

Marka osobista nie jest tym samym co typowa marka. Najczęściej dotyczy konkretnej osoby, która nie musi być jednak osobą publiczną. Promocja swojej osoby w sieci powinna być dobrze zaplanowana i spójna podobnie, jak działania marketingowe, w jakie angażują się firmy. Czy można promować siebie w tych samych kanałach, co przedsiębiorstwo, czy jednak warto rozważyć inne rozwiązania?

Czym jest marka osobista?

O markę osobistą może troszczyć się praktycznie każdy. O wiele łatwiej jest tym, którzy są ekspertami w jakieś dziedzinie. Mogą promować swoje nazwisko zarówno wtedy gdy świadczą swoje usługi indywidualnie, jaki wówczas gdy pracują dla konkretnej firmy. Niekiedy zdarza się, że klienci chcą bezpośrednio pracować z konkretną osobą zatrudnioną w danym przedsiębiorstwie. Świadczy to o tym, że zadziałała promocja marki osobistej. Utkwiła bowiem w świadomości ludzi, którzy konkretne nazwisko kojarzą z kompetencjami w danej specjalizacji.

Jakie działania sprzyjają promowaniu marki osobistej?

 

Założenie tematycznego bloga, by podzielić się swoją wiedzą

Chcąc dać się poznać jako ekspert w określonej dziedzinie, najłatwiej jest to osiągnąć poprzez prowadzenie bloga w tej tematyce. Nawet jeśli specjalizacja jest już dobrze opisana w sieci, to może się zdarzyć, że konkretny fachowiec będzie mieć swój oryginalny punkt widzenia. Bądź też będzie w stanie przekazać posiadaną wiedzę w taki sposób, że łatwiej uda się zrozumieć dane zagadnienia na tym blogu niż na innych stronach w sieci.

Osoby biorące się za pisanie bloga, mają na ogół szerszą wiedzę z danej dziedziny niż inny. Dlatego już sam fakt prowadzenia takiej strony działa na korzyść osoby, która promuje się w Internecie. Poza tym dodawanie kolejnych wpisów na bloga pozwala łatwiej dać się zauważyć w sieci z uwagi na wyszukiwarkę Google. Wysoko bowiem „ceni” strony w swoim rankingu, jeśli znajduje się na nich dużo oryginalnej treści, która regularnie wzrasta.

Zamieszczanie webinarów na serwisie YouTube

Serwis YouTube od wielu lat cieszy się olbrzymią popularnością. Jeszcze do niedawna kojarzył się głównie z filmami, reklamą i muzyką, a od jakiegoś czasu jest znany także z tutoriali, czy webinarów. Warto wykorzystać ten kanał do promocji marki osobistej, tym bardziej że jest to druga po Google największa wyszukiwarka w sieci. Wystarczy tylko nagrać profesjonalny film, w którym dana osoba dzieli się swoją wiedzą. Następnie opisać go za pomocą właściwych słów kluczowych, po jakich zainteresowani tematyką będą mogli na niego dość szybko trafić w tym serwisie. Zamieszczając regularnie filmy typu webinary lub poradniki, można systematycznie zwiększać swoją grupę docelową, z którą pozostaje się w stałym kontakcie. Możliwość subskrypcji kanału, a także dodanie komentarza pod filmem, czy oceny dodatniej bądź ujemnej pozwala na bieżąco reagować na zachowania swojej niszy.

Obecność na social mediach typu Facebook i Instagram

Większość użytkowników portali społecznościowych zagląda bardzo często na Facebooka i na Instagrama. Dlatego opłaca się promować siebie właśnie w tych mediach społecznościowych. Można zarówno dodawać krótkie, oryginalne posty w „swojej” tematyce, jak też zamieszczać odnośniki do wpisów z bloga eksperckiego. Na Facebooku na ogół uwagę przyciągają posty, które są ciekawe, zabawne i „na luzie”.  Natomiast na Instagramie można promować markę osobistą, zamieszczając informacje o swoich osiągnięciach w danej branży. Kanały te mogą także przydać się do rozwiązywania problemów swoich followersów.

Profesjonalna strona internetowa z portfolio

Pomimo tego, że życie w sieci krąży wokół portali społecznościowych, wciąż gro osób poszukując fachowca, będzie chciało poznać go bliżej poprzez jego stronę internetową. Warto więc zadbać o takie miejsce w sieci, wybierając jako domenę swoje imię i nazwisko. Oprócz podzielenia się na tej stronie swoją wiedzą, na poparcie swoich kompetencji można dodać też portfolio, a także komentarze osób, które skorzystały z usług. Taka forma promocji bardzo dobrze się sprawdza w dłuższej perspektywie, a przy tym robi odpowiednie wrażenie na potencjalnych zainteresowanych.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]