Jak zapewnić pozytywny wizerunek marki z wykorzystaniem marketingu szeptanego?

Wiele firm już dawno odkryło znaczenie marketingu szeptanego w walce o uwagę klienta i sukces produktu i usługi na rynku. Czasy krzykliwych reklam skończyły się lata temu. Aktualnie prym wiedzie siła słowa, a najlepiej polecenia. Marki skupiają się na przekazywaniu ważnych informacji w sposób delikatny, dyskretny i nienachalny. Często to właśnie marketing szeptany, zwany inaczej marketingiem plotki przyczynia się do osiągnięcia przewagi na tle konkurencji i zwiększenia rozpoznawalności marki. W jaki sposób wykorzystać więc marketing rekomendacji do poprawienia lub wykreowania pozytywnego wizerunku firmy? Jak powinna wyglądać profesjonalnie przeprowadzona kampania? Koniecznie przeczytaj!

Marketing szeptany – czyli jaki?

Plotka czy przekazywanie sobie informacji z ust do ust nie są nowymi zjawiskami. Ludzie uwielbiają mówić i robią to wszędzie, a potęga tego zjawiska jest niesamowita. Wiadomo jednak, że złe informację roznoszą się o wiele szybciej niż te pozytywne. Dodatkowo technologia i dynamiczny rozwój internetu przyczyniają się do zwiększenia tempa rozprzestrzeniania się takich informacji. Właśnie dlatego marketing szeptany zdobywa coraz większą popularność. To zespół działań, które mają za zadanie kreowanie zainteresowania danym produktem lub marką w grupie docelowej poprzez informację pochodzące ze źródeł o charakterze nieformalnym. Co ciekawe, według badań przeprowadzonych przez firmę Nielsem w październiku 2013 roku największy wpływ na nasze decyzje zakupowe mają właśnie rekomendacje i opinie innych osób. Marketing plotki przyczynia się również do powstania szumu medialnego. Zachęca on konsumentów do dzielenia się swoimi doświadczeniami związanymi z daną firmą.

Pojęcie wizerunku marki

Wizerunek marki to zestaw atrybutów przypisywanych marce takich jak: nazwa marki, znaki graficzne, produkty, reklama, sponsoring itp. To właśnie ich zestawienie tworzy w świadomości konsumentów pewne abstrakcyjne pojęcie charakteryzujące markę i różnicujące ją od innych firmy działających na rynku. Znaczenie wizerunku jest ściśle powiązane z psychologią zachowań człowieka. Zdaniem specjalistów konsument „kupuje” niejako swoje wyobrażenia o danym produkcie. W trakcie podejmowania decyzji o zakupie względy uczuciowe związane z produktem mają o wiele większą siłę oddziaływania niż czynniki rozumowe. Najprościej mówiąc, emocje okazują się w tej chwili silniejsze niż względy racjonalne. Dlatego tak istotne jest dbanie o ten aspekt prowadzenia firmy i kreowania marki.

Jak i dlaczego marketing rekomendacji wpływa pozytywnie na wizerunek firmy?

Dobrze zrealizowany marketing szeptany może rzeczywiście przynieść sporo korzyści, zarówno wizerunkowych, jak i biznesowych. Jeśli chcemy, aby nasze działania były profesjonalne, wszystko musi być odpowiednio przygotowane. Na początku należy przeprowadzić analizę otoczenia rynkowego oraz potencjału przedsiębiorstwa. Następnie określić cele strategiczne kampanii. Chcąc poprawić wizerunek marki, działania najlepiej skoncentrować na portalach opiniotwórczych taki jak Google Maps, profile firmowe w social mediach oraz inne portale służące do dzielenia się opiniami. Wpisy rekomendujące firmę lub wybrany produkt powinny również pojawiać się na forach internetowych, zarówno tych lokalnych, jak i branżowych. Warto także, wykorzystać narzędzia służące do monitorowania Internetu i reagować na wszelkie negatywne informacje publikowane na temat firmy. Natomiast jeśli nie chcesz ponosić negatywnych konsekwencji słabo prowadzonej kampanii buzz marketingowej, to nie uciekaj się do publikowania spamerskich treści niskiej jakości i nachalnej reklamy.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]