Branding personalny w biznesie

Współczesny świat charakteryzuje się nieustanną walką o własną pozycję na wszystkich etapach czynnego życia. Szkoła, studia, wreszcie kariera zawodowa. Wszędzie panuje ogromna konkurencja. Nie wystarczy już tylko być dobrym czy bardzo dobrym w swoim fachu. Trzeba wyróżniać się na tle innych, a w tym pomaga niewątpliwie budowanie marki osobistej. Jeśli na którymś etapie życia zawodowego zechcemy rozpocząć własną działalność biznesową, posiadanie marki osobistej będzie niewątpliwym atutem.

 

Marka osobista, czyli branding personalny

Praca nad budowaniem marki osobistej nie polega na zdobywaniu popularności. To także nie jest bycie celebrytą. Popularność i rozpoznawalność jest ważnym, ale nie najważniejszym elementem posiadania marki osobistej. Ważniejsze jest tu zdobycie zaufania jak największej grupy odbiorców i przekonanie ich do swojej wartości. Należy pracować nad ukazaniem siebie, jako ekspertów w pewnej dziedzinie. Dodatkowo powinniśmy być otwarci na komunikowanie się z naszymi odbiorcami.

Własny wizerunek a prowadzenie firmy

Dlaczego proces brandingu personalnego jest ważny dla osób prowadzących swoją działalność? Zwiększa znacznie nasz zakres działania, ułatwia kontakty z nowymi klientami. Spójny i pozytywny wizerunek może dać nam nowe możliwości działania. Posiadając wiarygodną markę osobistą, możemy być pewni, że wielokrotnie klienci będą się sami do nas zgłaszać. Na jakim etapie prowadzenia firmy możemy rozpocząć budowę własnej marki? Oczywiście im wcześniej, tym lepiej. Dlatego właśnie sukces odnoszą tak często osoby, które wizję własnej kariery realizują skutecznie od swych młodych lat.

Kanały komunikacji

Niezależnie od branży, w której prowadzimy naszą działalność, podstawową bazą informacyjną dla naszych klientów powinna być profesjonalnie wykonana strona internetowa. Prosta w obsłudze i atrakcyjna wizualnie, jest niezbędna do uwiarygodnienia naszego wizerunku. Dodatkowo powinna być także miejscem, z którego łatwo będzie można przejść na firmowego bloga, czy do jego profili w mediach społecznościowych.

Media społecznościowe

Portale społecznościowe są świetnym narzędziem do kształtowania marki osobistej. A przy tym uniwersalnym i dostępnym dla każdego. Który więc wybrać? To już zależy od celów, które wcześniej musimy sobie wyznaczyć. W każdym razie najważniejszymi z nich wydają się obecnie Facebook i LinkedIn. Pierwszy skupia największą liczbę użytkowników na całym świecie i bez wątpienia daje ogromne możliwości działania. Drugi z kolei skupia się tylko na sprawach zawodowych, dlatego jest świetnym narzędziem do zdobycia nowych kontaktów.

W fazie bardziej zaawansowanej budowy marki, spektrum obszarów komunikacji oczywiście będzie ulegać poszerzeniu. Wystąpienia publiczne, publikowanie filmów czy pisanie artykułów na firmowym blogu to tylko niektóre przykłady. Jeśli wszystkie działania będą odpowiednio skoordynowane, powinny doprowadzić nas do zyskania wizerunku eksperta i lidera w swojej branży.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]