Branding personalny w branży psychologicznej
Tworzenie i stała praca nad marką osobistą jest w aktualnych czasach nie tyle trendem marketingowym ile wymogiem. Ten temat szczególnie dotyka osoby prowadzące swój własny biznes i promujące go swoim nazwiskiem. To, jaką opinię wyrobią sobie na temat człowieka inny ludzie, może zaważyć na sukcesie lub porażce całej marki. Jak dbanie o markę osobistą wygląda w przypadku branży psychologicznej? Czy odgrywa ona tutaj duże znaczenie? Zapraszamy do lektury!
Czym jest marka osobista i personal branding?
Chyba najlepszą definicją są dość popularne słowa Jeffa Bezosa, który powiedział, że marka osobista to to, co mówią o Tobie ludzie, gdy wychodzisz z pokoju. Trudno się z nim nie zgodzić. Jednak w budowaniu marki osobistej chodzi nie tylko o to, jak człowieka wygląda i co myślą o nim inni, ale także to po co w ogóle istnieje i co ma do zaoferowania innym. Natomiast personal branding to wszystkie działania prowadzące do stworzenia marki osobiste. To przemyślany i zaplanowany proces zarządzania własnym wizerunkiem, nie tylko zawodowym, ale też tym związanym z życiem osobistym. W przypadku marki osobistej tak naprawdę wszystko ma znaczenie. Codzienne zachowanie, styl ubierania się, sposób wysławiania, czy mimika i gestykulacja. Dlatego tak ważne jest to, by nie ignorować nawet najmniejszych szczegółów.
Jakie korzyści daje budowanie marki osobistej?
Korzyści wynikających z budowania marki osobistej jest wiele. Pozwala między innymi na:
- Budowanie zaufania wśród odbiorców – z reguły jest tak, że innym ludziom ufa się bardziej niż całym firmom. Przede wszystkim dlatego, że wiadomo, kto stoi za całą marką i odpowiada za jej jakość.
- Docieranie do szerokiego grona ludzi – Zdecydowanie łatwiej przekonać klientów do nowej marki, jeśli poznają osobę za nią odpowiedzialną. Jednak podstawą jest ustalenie kto należy do grupy docelowej, do której chcemy trafić.
- Ciągły samorozwój – Jeśli masz świadomość, że odpowiadasz za wizerunek marki, to masz zdecydowanie więcej motywacji do pracy nad samym sobą. Dodatkowo proces budowania marki pozwala Ci spojrzeć na siebie z innej, szerszej perspektyw, dzięki czemu widzisz rzeczy, które wcześniej pozostawały niezauważone
- Poznanie swoich dobrych i słabych stron – Praca nad marką osobistą dokładnie pokazuje, które z twoich cech są godne podziwu, a nad którymi warto byłoby jeszcze trochę popracować. Wpływa to na poprawę pewności i wiary w siebie.
Znaczenie marki osobistej w branży psychologicznej
Zbudowanie silnej marki osobistej jest niezbędne do skutecznego rozwijania kariery zawodowej i biznesu we współczesnym, konkurencyjnym świecie. Nie inaczej wygląda to w przypadku branży psychologicznej. Tutaj wizerunek ma szczególne znaczenie. W końcu pacjenci chcą przyjść do gabinetu osoby, przed którą będą mogły się otworzyć i której bezgranicznie zaufają. Reputacja psychologów i terapeutów musi być nienaruszona. W przeciwnym wypadku, ludzie będą podchodzić do nich sceptycznie i z dystansem, co w tej branży nie wróży nic dobrego. Natomiast silna marka, za którą stoi osoba godna zaufania, mogąca być autorytetem dla innych, przyciąga do siebie ludzi.