Branding personalny może obejmować swoim działaniem wiele osób. W erze Internetu krąg ten znacznie się powiększył i swoim zasięgiem obejmuje już nie tylko polityków czy celebrytów. Dotyczy wszystkich osób, które są świadome swojej wiedzy i umiejętności, a przy okazji mają coś ważnego do przekazania.
Zatem, które to profesje i ich przedstawiciele zaliczają się do grupy objętej działaniem brandingu personalnego? Oprócz wspomnianych już polityków i celebrytów: biznesmeni, menadżerowie, artyści, dziennikarze, sportowcy czy różnego rodzaju twórcy. Można tu także zaliczyć przedstawicieli wielu innych zawodów, szczególnie te ambitne osoby, które są u progu swojej kariery zawodowej.
Można przyjąć zatem, że branding personalny jest adresowany do wszystkich osób, które są świadome swojej wartości i profesjonalnie planują swoje życie zawodowe. Nie ogranicza się jednak do indywidualnych przypadków. Wiele nowocześnie prowadzonych firm i organizacji wykorzystuje branding personalny do wzmacniania swojego wizerunku. Dzieje się tak poprzez poddawanie swoich najlepszych pracowników temu procesowi.
Bardzo ważnym czynnikiem dla rozpoznawalności danej firmy jest wizerunek jej lidera. Osoba właściciela, głównego menadżera czy członka zarządu pasuje idealnie do procesu brandingu personalnego. Kluczowe jest to, aby taka osoba była świadoma swoich działań oraz czuła się odpowiedzialna za wizerunek swój oraz marki.