Jak budować markę osobistą w branży prawniczej?

Każdy student prawa marzy, aby w przyszłości jego nazwisko stało się znane w branży. Stworzenie własnej marki, zwłaszcza w świecie prawniczym, to proces długotrwały i mozolny. Można śmiało powiedzieć, że będzie on trwał latami i aby zakończył się sukcesem potrzeba będzie wielu czynników. Oprócz świetnych kompetencji zawodowych trzeba tu wymienić wytrwałość i konsekwencję w dążeniu do celu. Wymienione cechy trzeba jednak zaprezentować światu. Poniżej przedstawiamy kilka podstawowych sposobów.

Świadomość budowania marki osobistej

W całym procesie brandingu personalnego niezwykle ważna jest wczesna świadomość, że chcemy i będziemy chcieli to robić przez wiele lat życia zawodowego. Świetnie, jeśli pomysł na siebie będziemy już mieli w trakcie studiów. Nie od razu Kraków zbudowano, dlatego trzeba mieć świadomość, że podczas studiów i aplikacji, nie zdołamy stworzyć własnej marki. Warto jednak jak najlepiej wykorzystać te lata. Zdobywać kontakty, odbyć dobrą praktykę zawodową i stopniowo stawać się rozpoznawalny w środowisku, przynajmniej lokalnie. Po rozpoczęciu pracy adwokata, radcy prawnego czy notariusza, można podjąć już konkretne kroki brandingowe.

Wizerunek eksperta

W wielu branżach, w tym i prawniczej, w procesie personal brandingu ważny jest wizerunek eksperta. Wspomnieliśmy już wyżej o nieodzownych wysokich kwalifikacjach zawodowych. Trzeba je jednak odpowiednio promować i prezentować, aby nasi potencjalni klienci dowiedzieli się o nich jak najwięcej. Dobrze, jeśli trzymamy się konkretnej specjalizacji, np. spraw rozwodowych czy nieruchomości. Wtedy powinniśmy pokazywać się na targach nieruchomości czy innych wydarzeniach tego typu. W miarę nabywania rozpoznawalności, możemy tez zabierać głos w takich wydarzeniach. Aby zwiększyć zasięg, warto jednak używać mediów społecznościowych.

Social media

Każde z mediów społecznościowych mogą w pewnym stopniu pomóc w brandingu personalnym. Jednak najbardziej pomocne wydają się Facebook i LinkedIn. Pierwszy z nich oferuje wiele  możliwości marketingowych, gdyż jest najpotężniejszym medium społecznościowym na świecie. Tylko w Polsce ilość użytkowników przekroczyła już 16 milionów. Ilość osób zainteresowanych usługami prawniczymi jest mniejsza, ale wystarczająco wielka, aby stworzyć sobie odpowiedni krąg odbiorców. Najważniejszą kwestią jest tutaj mądre prowadzenie własnego profilu, który będzie miała nasza kancelaria. Z kolei LinkedIn to portal przeznaczony typowo pod sprawy zawodowe. Daje on nieograniczone możliwości poznawania nowych osób z branży, a także bycie na bieżąco ze wszystkimi ważnymi wydarzeniami.

Content marketing

Tworzenie pomocnych dla innych treści branżowych to kolejny składnik niezbędny do stworzenia wizerunku eksperta. Na początek warto stworzyć bloga, na którym systematycznie będziemy publikować teksty mniej lub bardziej związane z naszą specjalizacją. Po pierwsze zyskamy wiarygodność w oczach swoich czytelników, a po drugie teksty te wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie naszej strony internetowej. Jest ona także niezmiernie ważna w kreowaniu profesjonalnego wizerunku. Powinna ona zawierać maksimum przydatnych informacji o kancelarii. Trzeba przy tym pamiętać, że przy ograniczeniach prawnych dotyczących reklamy kancelarii, efektowna i interesująca strona jest niezwykle ważna z punktu widzenia informacyjnego, ale też wizerunkowego.

Wszystkie wymienione powyżej działania, jeśli tylko będą prowadzone sumiennie i z pasją, powinny zaowocować po pewnym czasie. Owoce te będzie można zbierać przez resztę kariery prawniczej.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]