Jak wybrać dobre zdjęcie profilowe dla marki?

Chyba nie muszę przekonywać nikogo, że dopracowany wizerunek marki w mediach społecznościowych jest kluczem do jej sukcesu. Bez tego obecnie nie można się przebić. Wyobraź sobie, że szukasz jakiegoś podwykonawcy albo firmy, z którą planujesz współpracę i nie ma ona profilu w social mediach. Albo że jej profil wygląda jak stworzony lata świetlne temu. Czy nie stracisz zaufania, nie zabierzesz wątpliwości co do współpracy? Właśnie. Dla wielu osób media społecznościowe stały się miejscem, gdzie nie tylko szukają rozrywki ale również robią zakupy i nawiązują współpracę.

Dlaczego zdjęcie profilowe jest ważne?

Ponieważ to pierwsza rzecz, na jaką wszyscy zwracamy uwagę. Jest najbardziej widoczne i staje się naszym znakiem rozpoznawczym, trochę jak wizytówka. Co więcej, wszystkie konwersacje, które będziemy prowadzić poza naszym fanpagem będą opatrzone właśnie ikoną naszego zdjęcia profilowego. Jeżeli będzie odpowiednio przyciągające, interesujące, zwracające uwagę – to zacznie przyciągać odbiorców na Twój profil. Dlatego znajdą tu zastosowanie zdecydowane kolory czy atrakcyjne zdjęcia.

Co umieścić w swoim zdjęciu profilowym?

Przyjęło się, że mówimy zdjęcie, natomiast w przypadku marek bardzo często jest to logotyp. Dobrze sprawdzi się również kontrastowy obrys grafiki, który przyciągnie uwagę i sprawi, że wizerunek będzie wyjątkowy.

Istotne jest, żeby logotyp, zdjęcie czy grafika, którą umieścisz na swoim profilowym przedstawiała odpowiednio markę i była spójna z resztą identyfikacji wizualnej Twojej marki. Pracujesz tutaj na swój wizerunek, wiec skorzystaj z możliwości pokazania się w sposób spójny.

Najlepiej jest zlecić grafikowi wykonanie profilowego na zamówienie. Przeanalizowanie Twoich dotychczasowych grafik, identyfikacji, Twojej strony i na tej podstawie stworzenie takiej spójnej grafiki. Coś jakby crème della crème z Twojej identyfikacji. Coś co będzie najwięcej o Tobie mówiło, będzie skrótem z Twojej działalności.

A jeśli zdjęcie, to jakie?

Może się okazać, że jednak chcesz zaprezentować siebie. Jeżeli jesteś influancerem, znaną osobistością, prawnikiem, znanym fryzjerem, rzemieślnikiem. Po prostu jeżeli prowadzisz własną działalność, ale ważne w niej jest zaufanie do Ciebie personalnie, jeżeli jesteś twarzą Twojej marki.

Tutaj jest kilka zasad technicznych, których się trzymaj. Zdjęcie zrób przy dobrym oświetleniu, światło raczej od dołu, dobrze oświetlające szczegóły twarzy. Pokaż twarz w taki sposób, żeby była wyraźna. Pamiętaj, chcesz wyrobić sobie markę, zacząć być rozpoznawalnym, więc bądź do siebie podobny. To często błąd, stylizacja, makijaż, jakieś odrealnione tło i jesteśmy nie do rozpoznania. To może być mile widziane w przypadki celebrytów, ale my tutaj mamy inny cel.

Zadbaj o tło. Dobrze jest pokazać się z jakimś atrybutem pracy, ale warto zachować naturalność. Nie pozuj w sztuczny sposób z komputerem i słuchawką przy uchu. Można faktycznie wykonywać jakieś czynności, być w warsztacie. Natomiast tło musi być tak pokazane, żeby było faktycznie tłem, a Ty żebyś był najbardziej widoczny.

Zrób kilka zdjęć, w różnych aranżacjach, dobre zdjęcie nigdy nie wychodzi za pierwszym razem. Zanim zdecydujesz się opublikować zdjęcie przeprowadź małe rozeznanie – pokaż je znajomym, rodzinie. Nigdy nie będzie tak, że to samo zdjęcie będzie podobało się wszystkim, ale na pewno wspólnie ustalicie, które prezentuje się najlepiej. Powodzenia!

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]