Komu zlecić branding personalny?
Czym jest i komu zlecić branding personalny? Posiadanie ciekawego profilu na Facebooku lub na LinkedIn może być świetnym sposobem na rozwijanie swojej kariery. Prowadząc firmę dobrym pomysłem będzie dać się poznać swoim klientom i pokazać kto kryje się za jej logo. Wszystko to właśnie to branding personalny, który polega na kreowaniu swojego własnego wizerunku w sieci. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko jeden raz, bardzo ważne jest jednak, by ciągle o nie dbać. Komu zlecić branding personalny i jak wykreować swój wizerunek dobrze?
Czym dokładnie jest branding personalny?
Branding personalny to działania, które polegają na budowaniu pozytywnego wizerunku w sieci i pokazywanie go swoim odbiorcom. Wiele osób błędnie twierdzi, że taka działania są tylko dla popularnych osób, czyli celebrytów, polityków i innych osób publicznych. Prawdą jest, że tak naprawdę każdy może skorzystać z brandingu personalnego i wykreować dzięki niemu pożądany przez siebie wizerunek.
Korzystają z niego studenci, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy, ale także freelancerzy, którym zależy na wyróżnieniu się na rynku. Wszystkie osoby, którym zależy na rozwoju swojej kariery lub na znalezieniu odpowiedniej pracy powinny zainteresować się brandingiem personalnym. Dzięki niemu można zbudować reputację i zostać zauważonym w swojej branży. Posiadanie własnej marki personalnej pozwoli pokazać się na rynku, by tak właśnie mogło się stać, niezbędny będzie ciągły rozwój i samodoskonalenie. Co więcej główne elementy, które mają wpływ na budowanie własnej marki to nauka, charakter i osobowość.
Dlaczego warto budować markę personalną?
Argumentów, które opiewają zabudowanie swojej personalnej marki jest wiele. Jednym z głównych jest po prostu fakt, który mówi, że dzięki niej możliwe będzie zdobycie większej ilości osób do współpracy. Czasem, gdy personal branding zostanie na tyle dobrze przeprowadzony klienci są w stanie utożsamiać się z osobą, która prowadzi biznes.
Dzięki temu, że ufają tej osobie, ufają także jej firmie i produktom, które ona oferuje. Właśnie to daje możliwość zbierania wokół swojej marki odbiorców i budowania z nimi silnych i długotrwałych relacji. Tacy klienci mogą nawet stać się ambasadorami marki, ponieważ będą oni ją polecać swoim bliskim i znajomym. Kolejną dużą zaletą takiego rozwiązania jest możliwość wyższych zarobków. Posiadając renomę można oczekiwać wyższej zapłaty, ponieważ klienci ponad cenę będą przekładać jakość, terminowość i profesjonalne podejście.
Jak budować markę osobistą?
Pierwszą rzeczą jaką trzeba zrobić budując swoją markę personalną będzie zasięgnijcie opinii innych osób i sprawdzenie jak oni postrzegają daną osobę, można w tym celu posłużyć się także Internetem. Następnie trzeba zapytać samego siebie jak dana osoba postrzega siebie, czyli jakie ma ona zalety, a jakie są jej słabe strony, do czego zmierza i w jakim miejscu obecnie się znajduje. Kolejnym zadaniem będzie wybór odpowiedniego kanału dotarcia do swoich odbiorców. Może być to kanał na YouTube, blog lub media społecznościowe.
Ważne jednak by działać tam regularnie i dzielić się z obserwatorami swoją wiedzą. Następnym dobrym pomysłem będzie nawiązywanie kontaktów z innymi osobami ze swojej branży. Można to robić na grupach branżowych na Facebooku bądź na LinkedIn. Trzeba być tam po prostu aktywnym. Komentować, brać udział w dyskusjach. Najważniejszy cel to dać się zauważyć. Komu zlecić branding personalny?
Komu zlecić branding personalny?
Komu zlecić branding personalny, nie trzeba nikomu zlecać. Można wykonać go samemu, trzeba jednak poświęcić swój czas i skupić się na sobie. Budowanie własnej marki nie jest proste, trzeba pamiętać, że marka musi być spójna. Wszystkie działania jakie są podejmowane muszą łączyć się tematycznie i kojarzyć z osobą, która je podejmuje. Co więcej, każdego dnia trzeba coś od siebie dodawać by nie zostać zapomnianym. Z drugiej jednak strony zbyt częste publikacje mogą zostać uznane za spam. Jak można zauważyć prowadzenie działań nad stworzeniem swojej własnej marki nie jest proste. Komu zlecić branding personalny? Można samemu stworzyć markę i chociaż jest to trudne to, jednak warte zachodu. Jak widać z wyżej wymienionych korzyści, opłaca się mocno zaangażować w owe działania.