Marka a zwiększenie sprzedaży

Prowadząc obojętnie jaki rodzaj firmy, sprzedajemy pewne produkty, bądź usługi. Od poziomu sprzedaży zależy bardzo często nasze być albo nie być. Co więc zrobić, aby sprzedaż nie była problemem i aby zwiększała się systematycznie z roku na rok? Odpowiedź brzmi: branding personalny, czyli proces budowania marki osobistej. Czy rzeczywiście wpływa on pozytywnie na zwiększenie sprzedaży?

Reklama nie wystarczy?

Można by się zastanawiać, czy zamiast decydować się wejść w długotrwały proces brandingu personalnego, nie lepiej zainwestować w intensywną reklamę? Odpowiedź nie będzie jednoznaczna, ale opierając się na wynikach licznych badań, można stwierdzić, że marka osobista tylko pomaga w sprzedaży. Reklama, owszem jest także nieodzowna, ale czas jej działania jest dość ograniczony. Marka osobista, ponieważ buduje się ją przez długi czas, będzie efektywnie pomagała nam bardzo długo.

Jak to działa?

Działania brandingu personalnego są oparte na trzech filarach. Pierwszy to wyróżnienie się z tłumu. Powinniśmy wyeksponować swoje pozytywne cechy i mocne strony na tle konkurencji. Drugi z nich to autentyczność. Mija się z celem prezentowanie nawet najlepszego wizerunku, jeśli jest on nieszczery. Zawsze kiedyś nadejdzie moment, gdy prawda wyjdzie na jaw. Straty wizerunkowe będą wówczas niepowetowane. Ostatnim filarem jest nasza użyteczność. Jeśli nasze działania i komunikaty będą trafiać do odbiorców, a oni będą z nich czerpać korzyść, możemy być pewni, że nasz autorytet będzie rósł.

Jak działać by zwiększyć sprzedaż?

Naszą komunikację z odbiorcami powinniśmy oprzeć o kilka założeń. Jednym z nich jest wykorzystanie w naszym przekazie odpowiedzi na konkretne pytania. W początkowej fazie działań powinno to być wszystko związane z tym, dlaczego pracujemy w danej branży i czemu tu jesteśmy. Opowiadamy swoją historię na własnych warunkach, dając poznać się innym z jak najlepszej strony. W kolejnym etapie powinniśmy pokazać im jak działamy. To ważne, aby pokazać wysoką jakość naszej pracy i wiedzy. Gdy już to zrobimy, przychodzi czas na zaprezentowanie tego, co sprzedajemy.

Narzędzia działania

Aby realizować powyższe działania możemy użyć wielu narzędzi. Wszystko zależy od naszej inwencji, medialności czy budżetu. Najłatwiejszymi i podstawowymi narzędziami, na których można oprzeć branding personalny są social media. Pisanie komentarzy, dyskusje z użytkownikami, publikacja zdjęć czy filmów to tylko niektóre z przykładów. Inną ważną sferą jest prowadzenie profesjonalnej strony internetowej, która prezentuje wszystkie najważniejsze informacje o naszej marce. Blogi firmowe, wywiady w prasie, radiu i telewizji czy występy na konferencjach to kolejne działania dzięki którym będziemy potwierdzać swoją wiarygodność i profesjonalizm.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]