Marka osobista w branży beauty — jak ją budować w sieci?
Budowanie własnej marki wymaga czasu i wielu działań, które koniec końców, mają przynieść upragnione efekty. O wiele łatwiej jest zbudować wizerunek marki firmowej, jednak nie zrażajmy się, jeżeli nie wszystkie podjęte przez nas działania wpłyną na korzyść personal brand. Z każdego błędu można bowiem wyciągnąć naukę na przyszłość. Marka osobista w branży beauty to coś, co ma duży potencjał i co skutecznie można budować w Internecie…
Jak zbudować silny self branding?
Aby móc budować swój wizerunek w Internecie, potrzebne jest do tego miejsce, takie zupełnie nasze, które możemy ”urządzić” jak tylko chcemy. Tym miejsce jest strona www. Dopiero posiadając odpowiedni fundament, można zacząć go wzmacniać przy użyciu innych mediów. Czym jest osobista marka? To nic innego jak wizerunek, który kreujemy, to, jak widzą nas inni, i który ma nam przynieść zyski w prowadzonym biznesie.
Zalety mocnej personal brand
Jeżeli interesuje nas marka osobista w branży beauty to już dobry początek, wiemy bowiem w którym kierunku chcemy podążać. Być może mamy już jakieś doświadczenie i nawet jeśli wcześniej, zajmowaliśmy się czymś innym, co naturalnie jest widoczne w sieci, to nie warto tego porzucać i zaczynać wszystkiego zupełnie od zera. Przebranżowienie się na sektor beauty ułatwi nam budowanie mocnej marki. Ta z kolei lepsza pozycja w branży, możliwość zdobycia ważnych kontaktów i dotarcie do potencjalnych klientów, a także rozpoznawalność i kojarzenie nas z takimi, a nie innymi działaniami.
Marka osobista w branży beauty – co wpływa na jej korzyść?
Budowanie własnej marki wymaga czasu oraz przemyślanych i konsekwentnych działań. Promować swój brand można w przeróżny sposób, a na jej korzyść na pewno wpływa:
- dobry odbiór wizerunku przez osoby, które nas znają, to oni jako pierwsi mogą trafnie ocenić, nad czym powinniśmy popracować,
- social media, dzięki którym możemy promować własną markę bez wydawania na to fortuny,
- wiedza i doświadczenie w tym, czym zamierzamy się zająć,
- szczere wyrażanie opinii a przy tym nie obrażanie nikogo,
- oryginalne i przemyślane treści,
- autentyczność,
- dzielenie się wiedzą,
- konsekwencja w działaniu,
- zaufanie odbiorców,
- zrozumiała forma wypowiedzi.
Owned media, które mogą pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku
Bycie rozpoznawalnym nie przychodzi z dnia na dzień. Na wizerunek własnej marki pracuje się przez całe życie i od podejmowanych przez nas działań zależy to, jak zostaniemy zapamiętani. Bez wątpienia wszelkie kanały typu Facebook, Instagram czy blog bardzo ułatwiają tworzenie i dostarczanie odpowiedniego contentu. Sęk w tym, aby publikować treści dostatecznie często w ciągu dnia. Im więcej kanałów, tym oczywiście więcej pracy, ale systematyczność przybliży nas do sukcesu.
Prócz własnych mediów warto wykorzystać także grupy branżowe, obecne na najbardziej popularnych portalach społecznościowych. Udzielanie się w tego typu miejscach i wnoszenie czegoś ciekawego to skuteczny sposób na to, aby przekonać uczestników grupy do odwiedzenia własnej strony, a także zaprezentowanie siebie jako eksperta w branży beauty.
Marka osobista w branży beauty – błędy, których lepiej unikać
Wiele różnego rodzaju działań jest narażonych na błędy, nawet przy wdrożeniu najlepszej strategii potknięcia zdarzają się każdemu. Również marka osobista w branży beauty nie jest od nich wolna. Niektóre mogą jednak jej bardzo zaszkodzić. Jednym z najpoważniejszych potknięć jest budowanie wizerunku własnej marki na wykorzystaniu cudzego. Oczywiście sama inspiracja nie jest niczym złym, ale podążanie w ząb, w ząb za tym samym, co robi dana marka oraz nagminne porównywanie się do niej, nie wpłynie na korzyść własnego brandu.
Zbyt częste używanie tych samych zdań to kolejny z często popełnianych błędów. Ludzie w końcu zaczną się zastanawiać, czy mają do czynienia z człowiekiem, czy raczej z maszyną? Tworząc treści pamiętajmy, żeby zwracać się w nich także bezpośrednio do odbiorców, bez tego trudno o ciepły wizerunek marki. Zbytnie kombinatorstwo, przesadzanie, a także udawanie kogoś innego w bardzo krótkim czasie uczynią nasz wizerunek negatywnym. Lepiej więc się tego wystrzegać i jeśli czujemy się naprawdę dobrze w branży beauty, to nasza szczerość i zaangażowanie zostaną docenione!
Marketing internetowy, który sprawdzi się w przypadku własnej marki
Każdy rodzaj promocji ma swój potencjał i może przynieść korzyści marce, o ile nie będziemy jej bezpośrednio reklamować. Chodzi przecież o budowanie pozytywnego wizerunku, którego niejako efektem ubocznym jest podjęta przez konsumenta decyzja zakupowa. Newsletter to jedno z lepszych narzędzi, które pozwala na zbudowanie zaufania odbiorców oraz dobrego wizerunku marki. Dobrym pomysłem jest np. oferowanie czegoś w zamian za subskrypcję. E-book z ciekawymi poradami z branży beauty może się okazać strzałem w dziesiątkę!
Marka osobista w branży beauty — podsumowanie
Strona internetowa, a także kanały w postaci social mediów to dobre narzędzia do budowania wyrazistego wizerunku własnej marki. Konsekwentne działania, upór w pozytywnym tego słowa znaczeniu, może przekuć się na sukces, czyli odniesione zyski w branży beauty.