Marka osobista w branży cukierniczej

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że ciekawie prowadzony profil w mediach społecznościowych lub blog związany z pasją mogą pomóc w rozwinięciu biznesu. Nie inaczej jest w branży gastronomicznej i cukierniczej. Prawda jest taka, że markę osobistą posiada każdy z nas. Czasami nie zdajemy sobie z tego sprawy i nie wykorzystujemy jej potencjału. Jak więc odnieść sukces w branży cukierniczej wykorzystując personal branding? Czy jest to w ogóle osiągalne? Tego wszystkiego dowiesz się w tym tekście!

Czym właściwie jest marka osobista?

W sporym uproszczeniu można powiedzieć, że marka osobista to wizerunek i postrzeganie danej osoby przez otoczenie. Chodzi o to, jak wyglądamy w oczach innych. Znaczenie mają oczywiście w tym przypadku wszystkie szczegóły, nie tylko nasz wygląd. Istotny jest również nasz charakter, wykształcenie, sposób wysławiania się, doświadczenie i tym podobne rzeczy. Dodatkowo personal branding odnosi się do tego, jak można odróżnić nas od innych osób. Czy istnieje w nas coś wyjątkowego, jakaś unikatowa cecha i wartość dodana? Faktem jest, że markę osobistą buduję się latami, nie jest to coś, co pojawia się nagle, z dnia na dzień. Niestety, jednak bardzo szybko można ją zniszczyć. Wystarczy jedno ryzykowne i nieprzemyślane działanie. Przykładami bardzo znanych marek osobistych mogą być: Anna Lewandowska, Ewa Chodakowska, Magda Gessler, Jessica Mercedes czy Jan Paweł II. Warto pamiętać, że pojęcie marki osobistej jest bardzo elastyczne i jej definicja wciąż ewoluuje.

Jak odpowiednio pracować nad personal brandingiem?

Budowanie marki osobistej to proces długotrwały i wymaga od nas regularność. Powinno tak naprawdę stać się elementem naszej codzienności. Każdego dnia jesteśmy obserwowani przez inne osoby i każdy nasz ruch jest oceniany. Jeśli zależy nam na profesjonalnym rozwijaniu marki osobistej, to powinniśmy stawiać na naturalność. Nie ma sensu udawanie kogoś innego. Pewnego dnia i tak prawda wyjdzie na jaw i może odbić się to bardzo negatywnie na marce. Warto pracować nad wyeksponowaniem tych cech, które odróżniają nas od innych. W przypadku branży cukierniczej może być to na przykład umiejętność tworzenia konkretnych wzorów, czy wyspecjalizowanie się w danej dziedzinie. Ciekawą metodą jest stworzenie swojego unikatowego stylu dekorowania wyrobów lub dodawanie zawsze tego samego akcentu. Wyprodukowanie swego rodzaju wizytówki na każdym wyrobie. Nie zapominajmy również o dzieleniu się wiedzą z innymi. Dzięki temu zyska się status eksperta w branży i zaufanie odbiorców. W tym celu warto wykorzystywać media społecznościowe, by zrzeszyć wokół siebie jak największą społeczność.

Personal branding w branży cukierniczej

Wiele osób pewnie zastanawia się, czy jest w ogóle sens pracowania nad marką osobistą w przypadku branży cukierniczej. Odpowiedź jest prosta: oczywiście, że tak! Odpowiednio prowadzony personal branding może przynieść ogrom korzyści bez względu na to, w jakiej branży się pracuje. Wykreowanie rzetelnego, przyciągającego uwagę fanów wizerunku nie jest łatwe, ale jest warte wysiłku. Dzięki ciekawej i oryginalnej marce osobistej produkty sprzedają się znacznie lepiej i na większą skalę. Przyczynia się do tego większe zaufanie, którym odbiorcy obdarzają firmy, jeśli wiedzą „kto za nimi stoi”. Doskonałym przykładem ogromnego sukcesu marki osobistej w branży cukierniczej jest Adam Sowa, który jest właścicielem znanych w Polsce Cukierni Sowa. Aktualnie udało mu się stworzyć sieć, aż 155 lokali na terenie całego kraju!

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]