Portale społecznościowe a branding personalny
Proces budowania marki osobistej odbywa się na wielu polach. Jednak niezaprzeczalnie najważniejszym z nich jest Internet. Tutaj trzeba działać w różnych kanałach, natomiast na początek kluczowym z nich wydają się media społecznościowe. Dają one ogromne możliwości działania i wykorzystania rozmaitych narzędzi. Trzeba to tylko robić rozważnie i profesjonalnie.
Od czego zacząć?
Budując markę osobistą, trzeba pamiętać o kilku sprawach. Branding osobisty to proces budowania własnego wizerunku, który ma nam pomóc w karierze zawodowej. Dlatego, zanim rozpoczniemy wszelkie działania bardzo rozważnie musimy rozważyć swoje mocne i słabe strony. Trzeba skoncentrować się na tym co umiemy najlepiej, co pozwala czuć nam się mocnym. Drugą kwestią jest określenie celów, które chcemy tym procesów osiągnąć. Dla jednych będzie to znalezienie pracy ciekawej pracy dodatkowej, dla innych długofalowa kariera w korporacji.
Które social media wybrać?
Będąc świadomym założonych celów należy dostosować do nich swoje działania. Aby proces naszego brandingu osobistego przebiegał sprawnie, należy rozpocząć go od jednego lub dwóch portali społecznościowych. Jeśli posiadamy już konto i mamy doświadczenie w jego prowadzeniu to dobrze, ale nie do końca.
Prawdopodobnie będzie to konto na Facebooku czy Instagramie, gdzie do tej pory traktowaliśmy je swobodnie i używaliśmy do prywatnych celów. Od tej pory trzeba będzie zmienić strategię, swoje wpisy publikować z rozwagą i myśleć o nich, czy mogą nam pomóc, czy przeszkodzić w pracy zawodowej. Innym wyjściem może być założenie drugiego konta, przeznaczonego do potrzeb brandingu, a sprawy prywatne pozostałyby na koncie prywatnym.
LinkedIn też jest ważny
Kolejnym etapem budowania własnej marki osobistej powinno być założenie profilu na portalu LinkedIn. To bardzo ważny krok, gdyż portal ten został założony właśnie po to, aby skupiać osoby zainteresowane sprawami zawodowymi. Prowadząc umiejętnie swoje konto, poszerzając kontakty, uczestnicząc w konferencjach możemy być pewni, że po pewnym czasie działania te zaczną procentować. Nowe kontakty, stricte zawodowe, sprawią, że nasza pozycja stanie się mocniejsza a pracodawcy sami zaczną się do nas odzywać.
Koordynacja działań
W przypadku posiadania kilku profili na różnych portalach musimy pamiętać o systematyczności i koordynacji działań. Trzeba sobie zdać sprawę, że im więcej obszarów, tym więcej czasu i uwagi musimy im poświęcić. Bardzo dobrze, gdy cały proces będzie jednolity. Powinno to podnieść naszą wiarygodność. Dlatego, jeśli nie chcemy popełniać błędów powinniśmy rozpocząć współpracę z profesjonalną agencją, zajmującą się brandingiem personalnym.
Zobaczcie chociażby jak popularny stał się influencer marketing, a to przecież nic innego jak budowanie wizerunku w mediach społecznościowych. Influencerzy już zrozumieli, teraz poza na nieco hermetycznych przedsiębiorców 🙂
hehe …już widzę świat za parę lat. Każdy będzie sobie budował wirtualne portfolio a w rozmowach rekrutacyjnych będzie podawał link do profili i ilość followersów. Przykre, że świat wartości wypiera tandeta i obraz, bo czym błyszczą te osoby z Instagramów i Facebooków? Im coś głupsze, tm większe zasięgi i zainteresowanie. Przykre.