Współczesny menedżer i jego wizerunek
Wizerunek współczesnego menedżera stał się w ostatnich latach integralną częścią jego kariery zawodowej. W dobie wszechobecnych mediów społecznościowych, dobry menedżer czy menedżerka nie powinni chować się w swoim biurze. Udana kariera menedżerska rozgrywa się oprócz pracy biurowej na spotkaniach, konferencjach czy właśnie w Internecie. Jak, zatem rozwijać swój wizerunek, aby stał się mocną stroną marki osobistej menedżera?
Wygląd i styl
Oczywiście bez profesjonalnej wiedzy i umiejętności dobry menedżer nie istnieje. Wiadomo jednak, że obecnie to nie wystarczy do odniesienia sukcesu w karierze. Osoba, która dba o własny wygląd, daje innym jasny komunikat, że dba także o swoje obowiązki w pracy i traktuje ją poważnie. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną jest jednym z elementów tej sfery. Kolejnym jest dobór odpowiedniego stroju służbowego. Najlepiej sprawdza się styl klasyczny: koszula, garnitur, garsonka. Kolory powinny być raczej stonowane, a krój stroju powinien być jak najlepiej dopasowany do danej sylwetki. Dodatkową kwestią u kobiet jest także dobranie odpowiedniego wizażu.
Cechy werbalne
Kolejną kwestią w budowaniu wizerunku jest sfera werbalna. Odpowiednia modulacja głosu to tylko jeden z przykładów, na co trzeba zwrócić uwagę. Ważny jest odpowiedni dobór słów, płynność mówienia czy jego głośność. Nie powinniśmy mówić ani zbyt cicho, ani zbyt głośno. Warto też zwrócić uwagę na odpowiednią dykcję zwłaszcza, gdy będziemy mieli coraz więcej wystąpień w mniejszym lub większym gronie odbiorców. Wreszcie powinniśmy uważać, aby nie mówić zbyt szybko, gdyż nie wszyscy odbiorcy będą w stanie zrozumieć nasz przekaz.
Działania w Internecie
Powyższe działania są niezbędne do odpowiedniego zaprezentowania się w tzw. realu, np. na konferencjach, czy śniadaniach biznesowych. Można je także wykorzystać w budowaniu marki osobistej w Internecie. Prowadzenie vloga, związanego z branżą jest tu świetnym przykładem jak nasz przekaz może dotrzeć do szerszego kręgu odbiorców. Prowadzenie porad dla osób z branży, może stać się jednym z ważniejszych czynników budowania profesjonalnego wizerunku. Oczywiście trzeba także wykorzystać inne możliwości drzemiące w Internecie. Posiadanie profilu na LinkedIn i Facebooku, to szansa na nawiązanie wielu ciekawych kontaktów branżowych. Swoje działania powinniśmy tez uzupełniać prowadzeniem bloga, gdzie można zamieścić wiele ciekawych tekstów z naszej branży.
Podsumowując trzeba pamiętać, że wszystkie powyższe działania wpływają nie tylko na wizerunek konkretnego menedżera, ale także na wizerunek firmy, w której pracuje. Dlatego też dobrze jest, gdy dana firma wspiera swoich pracowników w budowaniu swego wizerunku.