Wykorzystanie filmów w budowie marki osobistej

Budowanie marki osobistej już od dawna nie ogranicza się tylko do pisania tekstów czy wrzucania zdjęć do mediów społecznościowych. Młodsze pokolenie osób dbających o swój zawodowy wizerunek coraz częściej korzysta z form audiowizualnych. Powszechność sprzętu i oprogramowania do tworzenia prostych filmów sprawiły, że narzędzia te są coraz śmielej wykorzystane w brandingu personalnym.

YouTube rządzi!

Bez wątpienia, dla pokolenia cyfrowego świat Internetu to chleb powszedni i nie wyobrażają sobie bez niego życia. Cyfrowa generacja to ludzie, którzy wzrastali i wychowywali się już w otoczeniu komputerów, Internetu czy telefonów komórkowych. Od kilku lat wchodzą oni w dorosłe życie, rozpoczynając pracę zawodową w różnych branżach. Tradycyjne media mogłyby dla nich nie istnieć. Za to nie wyobrażają sobie dnia bez smartfona czy laptopa. Podstawowym medium audiowizualnym jest dla nich serwis YouTube. Strona do publikacji filmów, założona w 2005 roku, bardzo szybko stała się hegemonem i w zasadzie monopolistą na rynku serwisów do publikacji filmów. Wraz z upowszechnieniem się smartfonów i masowym kręceniem filmików YouTube stał się główną platformą ich publikacji. Dodatkowo, dzięki możliwości dodawania komentarzy, serwis nabrał charakteru mediów społecznościowych. Wszystkie te cechy sprawiły, że YouTube stał się coraz częściej używany do budowania marki osobistej.

Publikowanie filmów w celu budowy marki

Dlaczego właśnie film a nie tekst? Pytanie raczej powinno brzmieć: dlaczego powinniśmy wykorzystać film, oprócz innych działań? Właśnie dlatego, że systematycznie publikowane wypowiedzi filmowe będą świetnym uzupełnieniem innych działań. Ważne jest, aby mieć dobry pomysł jak to robić. Po pierwsze powinniśmy mieć coś ciekawego do powiedzenia. Po drugie, trzeba przedstawić to w interesujący widzów sposób. Tematem naszych wypowiedzi mogą być historie i ciekawe fakty z życia zawodowego, czy porady dla początkujących w branży osób. Z czasem, jeśli będziemy działać w sposób przemyślany i systematyczny, grono odbiorców powinno się powiększać, a nasza marka będzie w coraz większej cenie.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]